„Instagram“ 2010 m. spalio 6 d. sukūrė Kevinas Systromas ir Mike'as Kriegeris, iš pradžių kaip nuotraukų dalijimosi programa, skirta „iOS“ naudotojams. Platforma leido vartotojams skelbti nuotraukas su filtrais ir antraštėmis, greitai tapdama mėgstama socialinės žiniasklaidos entuziastų. Iki 2012-ųjų „Instagram“ taip smarkiai išaugo, kad patraukė „Facebook“ dėmesį, kuris jį įsigijo už 1 mlrd. Nuo tada „Instagram“ iš paprastos dalijimosi nuotraukomis platformos tapo sudėtinga ekosistema, skirta influenceriams, įmonėms ir nuolatiniams vartotojams. Turėdama daugiau nei 1 milijardą aktyvių vartotojų per mėnesį, Instagram išlieka socialinės žiniasklaidos naujovių priešakyje, siūlydama tokias funkcijas kaip Instagram Stories, IGTV ir Reels, kad neatsiliktų nuo didžiulės vartotojų bazės poreikių.
„Revolution Instagram“ iš pradžių buvo kitos programos, pavadintos „Burbn“, dalis, kuri apjungė registracijos, žaidimų ir nuotraukų dalijimosi elementus. Tačiau Systromas ir Kriegeris suprato, kad dalijimasis nuotraukomis yra pati populiariausia funkcija, ir nusprendė sutelkti dėmesį į tai, sukurdami „Instagram“, kaip mes jį žinome šiandien. Programa buvo sėkminga nuo pat pradžių ir per pirmąją dieną sulaukė 25 000 vartotojų.
2012 m. balandį „Facebook“ įsigijo „Instagram“ už milžinišką 1 milijardą dolerių, praėjus vos dvejiems metams nuo jos sukūrimo. Šis įsigijimas pasirodė esąs esminis momentas „Instagram“ istorijoje, nes „Facebook“ panaudojo savo išteklius ir technines žinias, kad padėtų „Instagram“ augti dar sparčiau. Buvo pristatytos naujos funkcijos, pavyzdžiui, „Android“ programos versija, kuri žymiai padidino vartotojų skaičių.
Bėgant metams „Instagram“ nuolat tobulėjo, pridedant naujų funkcijų, kad naudotojai būtų įtraukti. „Instagram Stories“, pristatytas 2016 m., buvo tiesioginis atsakas į „Snapchat“ populiarumą ir greitai tapo viena dažniausiai naudojamų platformos funkcijų. Vėliau sekė IGTV ir Reels, suteikdami vartotojams daugiau būdų dalytis ilgos formos turiniu ir trumpais, linksmais vaizdo įrašais.
Šiandien Instagram yra daugiau nei tik nuotraukų dalijimosi programa. Tai pagrindinė platforma influenceriams ir įmonėms, kurios naudoja ją prekės ženklo kūrimui, rinkodarai ir pasaulinei auditorijai pasiekti. Nuo remiamų įrašų iki apsipirkimo programoje funkcijų – „Instagram“ tapo pagrindiniu skaitmeninės rinkodaros žaidėju. Platformos algoritmas ir įžvalgų įrankiai padeda įmonėms ir influenceriams tiksliai suderinti savo strategijas, kad būtų užtikrintas maksimalus įsitraukimas.
„Instagram“ kelionė nuo mažos nuotraukų dalijimosi programėlės 2010 m. iki pasaulinės socialinės žiniasklaidos galiūno yra jos prisitaikymo ir naujovių įrodymas. Nuolat tobulėdamas ir pridėdamas naujų funkcijų, „Instagram“ išliko aktualus itin konkurencingoje rinkoje. Šiandien ji tarnauja ne tik kaip asmeninės saviraiškos platforma, bet ir kaip svarbi priemonė įmonėms ir įtakojantiems visame pasaulyje.
„Instagram“ iš pradžių išsivystė iš programos, pavadintos „Burbn“, kuri apjungė registracijas, žaidimus ir nuotraukų dalijimąsi, kol kūrėjai nusprendė sutelkti dėmesį tik į nuotraukų dalijimąsi.
2016 m. „Instagram“ pristatė „Instagram Stories“ – funkciją, leidžiančią vartotojams skelbti laikiną turinį, tiesiogiai įkvėptą „Snapchat“ formato.
„Instagram“ siūlo įvairias priemones įmonėms, įskaitant įžvalgas, remiamus įrašus ir apsipirkimo funkcijas, todėl įmonėms lengviau prekiauti savo produktais ir pasiekti pasaulinę auditoriją.