„TikTok“ algoritmo įvadas Būdamas aistringas skaitmeninės rinkodaros specialistas ir turinio kūrėjas, praleidau daug laiko nagrinėdamas įvairių socialinės žiniasklaidos algoritmų niuansus. Iš jų „TikTok“ algoritmas ypač sudomino dėl savo paslaptingo, tačiau galingo pobūdžio, diktuojant turinio virusiškumą. „TikTok“, platforma, apėmusi socialinės žiniasklaidos pasaulį, labai priklauso nuo savo algoritmo, kad naudotojams būtų teikiamas suasmenintas informacijos santrauka, leidžianti jiems valandų valandas slinkti. Suprasti šį algoritmą reikia ne tik smalsumo, bet ir būtinybės kiekvienam, norinčiam panaudoti TikTok prekės ženklo augimui, influencerio statusui ar tiesiog tam, kad jų turinį pamatytų platesnė auditorija. Šiame straipsnyje pasidalinsiu savo įžvalgomis ir patirtimi, gilindamasis į „TikTok“ algoritmo veikimą ir kaip suderinti turinio strategiją su jos subtilybėmis, kad maksimaliai padidintumėte pasiekiamumą. „TikTok“ algoritmas yra dinamiškas žvėris, nuolat kintantis internetinėms tendencijoms ir vartotojų elgsenai. Tai sistema, skirta pritraukti vartotojus, numatant, ką jie nori matyti toliau. Tačiau norėdami iš tikrųjų panaudoti jo galią, pirmiausia turime suprasti, kaip ji veikia.
TikTok algoritmas yra sudėtinga sistema, kuri maitina programos puslapį „Jums“ (FYP). FYP yra pirmasis ekranas, į kurį patenkate, kai atidarote programą, ir jis užpildytas begaliniu vaizdo įrašų srautu, kuruojamu pagal jūsų asmeninį skonį. Bet kaip veikia „TikTok“ algoritmas, kad būtų sukurta tokia pritaikyta patirtis?
Algoritmą skatina mašininis mokymasis, o tai reiškia, kad jis nuolat prisitaiko prie jūsų sąveikos programoje. Atsižvelgiama į įvairius jūsų elgesio signalus, pvz., žiūrimus vaizdo įrašus, praleidžiamus vaizdo įrašus, jų žiūrėjimo trukmę ir turinį, su kuriuo sąveikaujate spustelėdami „Patinka“, komentuodami ir bendrindami. Be to, atsižvelgiama į jūsų įrenginio ir paskyros nustatymus, užtikrinant, kad turinys būtų optimizuotas jūsų žiūrėjimo patirčiai.
Šios sistemos sudėtingumo „TikTok“ viešai nedetalizuoja, tačiau savo eksperimentu ir stebėjimu supratau, kad algoritmas taip pat turi įtakos kiekvieno vaizdo įrašo našumui. Labiau tikėtina, kad vaizdo įrašai, kurie sulaukia didelio susidomėjimo netrukus po paskelbimo, bus nukreipti į daugiau FYP, sukeldami galimą virusinį poveikį. Šio algoritmo grožis slypi jo demokratinėje prigimtyje – bet koks vaizdo įrašas turi galimybę išplisti, nepaisant kūrėjo sekėjų skaičiaus.
Norint įsisavinti TikTok algoritmą, reikia suprasti veiksnius, kurie jį įtakoja. Ryškiausias iš jų yra vartotojo sąveika. Algoritmas teikia pirmenybę turiniui, turinčiam didelį vartotojų įsitraukimą – patinka, komentarus, bendrinimą ir laiką, kurį vartotojai praleidžia žiūrėdami vaizdo įrašą. Vaizdo įrašo užbaigimo rodiklis yra ypač svarbus; jei daug žiūrovų žiūri vaizdo įrašą nuo pradžios iki pabaigos, tai signalizuoja algoritmui, kad turinys įtraukiantis ir turėtų būti platinamas plačiau.
Kitas svarbus veiksnys yra vaizdo įrašo informacija, kurią sudaro tokia informacija kaip antraštės, garsai ir žymos su grotelėmis. Algoritmas naudoja šią informaciją, kad suskirstytų turinį į kategorijas ir rekomenduotų jį naudotojams, kurie susidomėjo panašiomis temomis. Taigi naudojant populiarius garsus ir žymas su grotelėmis gali padidėti tikimybė, kad jūsų turinį atras platesnė auditorija.
Galiausiai, įrenginio ir paskyros nustatymai taip pat turi įtakos TikTok algoritmui. Tai apima vartotojo pasirinktą kalbą, šalies nustatymą ir įrenginio tipą. Šie veiksniai padeda algoritmui pritaikyti turinį, kad būtų užtikrinta sklandi vartotojo patirtis. Svarbu pažymėti, kad nors šie veiksniai gali turėti įtakos turinio pasiekiamumui, vartotojo sąveika išlieka svarbiausia „TikTok“ algoritmo varomąja jėga.
Turinio optimizavimas „TikTok“ algoritmui apima strateginį požiūrį, kuris suderinamas su jį įtakojančiais veiksniais. Pirmas žingsnis – sukurti labai patrauklų turinį, kuris skatintų žiūrovus žiūrėti iki galo. Tai gali reikšti įspūdingų, linksmų vaizdo įrašų kūrimą, kurie patraukia dėmesį per pirmąsias kelias sekundes ir išlaiko jį ten. Istorijos pasakojimas, humoras ir suderinamumas gali prisidėti prie didesnio įsitraukimo lygio.
Populiarių garsų ir atitinkamų grotažymių įtraukimas yra dar vienas būdas padidinti aptinkamumą. Tyrinėdami dabartines „TikTok“ tendencijas ir pritaikius jas savo turiniui, galite nurodyti algoritmą, kad jūsų vaizdo įrašai būtų rodomi naudotojams, kurie domisi šiomis tendencijomis. Taip pat labai svarbu skatinti naudotojų sąveiką užduodant klausimus antraštėse arba skatinant žiūrinčiuosius įsitraukti į jūsų turinį per iššūkius ar raginimus veikti.
Galiausiai labai svarbu skelbti turinį optimaliu tiktok algoritmo laiku. Nors platforma yra pasaulinė, atkreipdami dėmesį į tai, kada jūsų tikslinė auditorija yra aktyviausia, galite padidinti tikimybę, kad jūsų turinys bus matomas. Eksperimentuokite su skirtingu paskelbimo laiku ir stebėkite savo vaizdo įrašų našumą, kad nustatytumėte geriausią įsitraukimo laiką.
Norint padidinti „TikTok“ pasiekiamumą, svarbiausia yra nuoseklumas. Reguliariai skelbiant turinį, jūsų turinys yra apyvartoje ir signalizuoja algoritmui, kad esate aktyvus platformos dalyvis. Taip pat naudinga bendrauti su kitais „TikTok“ vartotojais komentuojant jų vaizdo įrašus, dalyvaujant duetuose ir sprendžiant iššūkius. Šie veiksmai gali padidinti jūsų matomumą ir padėti pritraukti daugiau stebėtojų.
Kitas patarimas – pritaikyti turinį pagal savo nišą. Nors ir gerai sekti tendencijas, išlikdami ištikimi savo prekės ženklui ar asmenybei užtikrinate, kad pritrauksite auditoriją, kuri rezonuoja su jūsų turiniu. Tai gali paskatinti labiau įsitraukusius ir ištikimesnius stebėtojus, o tai savo ruožtu gali padidinti jūsų pasiekiamumą.
Galiausiai išanalizuokite „TikTok“ analizę, kad suprastumėte, kas geriausiai tinka jūsų auditorijai. Atkreipkite dėmesį į vaizdo įrašus, kurie labiausiai sudomina, ir pabandykite iššifruoti, dėl ko jie buvo sėkmingi. Pasinaudokite šiomis įžvalgomis, kad informuotumėte savo turinio strategiją.
Yra keletas klaidingų nuomonių apie tai, kaip veikia TikTok algoritmas, todėl kūrėjai sukelia painiavą ir nusivylimą. Vienas paplitęs mitas yra tai, kad algoritmas yra palankus tik kūrėjams, turintiems daug sekėjų. Tačiau „TikTok“ tai paneigė, teigdama, kad kiekvienas vaizdo įrašas vertinamas pagal patį turinį, o ne pagal kūrėjo sekėjų skaičių.
Kitas klaidingas supratimas yra tai, kad algoritmas nereklamuos vaizdo įrašų su vandens ženklais iš kitų platformų. Nors „TikTok“ teikia pirmenybę originaliam turiniui, kokybė ir įtraukimas yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys, ar vaizdo įrašas yra sustiprintas. Todėl net ir turinys, perkeltas iš kitų platformų, gali veikti gerai, jei jis rezonuoja su auditorija.
Galiausiai, kai kurie vartotojai mano, kad algoritmas yra fiksuotas ir nekeičiamas. Iš tikrųjų TikTok algoritmas nuolat tobulėja, prisitaikydamas prie vartotojų elgsenos ir tendencijų pokyčių. Suprasdami, kad algoritmas yra dinamiškas, kūrėjai gali išlikti judrūs ir pakoreguoti savo strategijas, kad išlaikytų pasiekiamumą.
Jei pastebite, kad jūsų turinys neveikia taip gerai, kaip anksčiau, arba norite pradėti iš naujo, galite apsvarstyti, kaip iš naujo nustatyti paskyros TikTok algoritmą. Norėdami iš naujo nustatyti TikTok algoritmą, išvalykite TikTok talpyklą ir duomenis iš programos nustatymų. Pašalinus žiūrėjimo istoriją, kuri turi įtakos rodomam turiniui, galite gauti švarų lapą.
Kitas būdas – pakeisti turinio strategiją. Jei nuolat skelbiate panašų turinį, pabandykite išsišakoti į skirtingas temas ar formatus. Tai gali pritraukti naują auditoriją ir signalizuoti algoritmui, kad jūsų paskyra įvairina savo turinio pasiūlą.
Taip pat galite padaryti trumpą pertraukėlę nuo programos. Nors tai gali atrodyti prieštaringa, veiklos pristabdymas gali sutrikdyti dabartinį su paskyra susietą algoritminį modelį. Kai grįšite, įsitraukite į kitokio tipo turinį nei įprastai, kad nukreiptumėte algoritmą nauja kryptimi.
Žvelgdami į ateitį, galime pagrįstai spėlioti apie „TikTok“ algoritmo kryptį 2024 m. ir vėliau. Viena iš prognozių yra ta, kad algoritmas ir toliau tobulins savo personalizavimo galimybes, dar labiau prisitaikydamas prie individualių vartotojų pageidavimų. Tai gali apimti sudėtingą AI, kuri gali giliau interpretuoti vaizdo kontekstą, todėl FYP bus dar labiau pritaikytas.
Kitas tikėtinas pokytis yra didesnė elektroninės prekybos funkcijų integracija. TikTok algoritmas gali pradėti rekomenduoti produktus ir apsipirkimo patirtį, atsižvelgdamas į vartotojų pomėgius ir ankstesnį elgesį, atverdamas naujas galimybes prekių ženklams ir kūrėjams.
Galiausiai, didėjant susirūpinimui dėl skaitmeninės gerovės, TikTok algoritmas gali tobulėti, kad būtų skatinama labiau subalansuota naudotojų patirtis, potencialiai apribodamas priklausomybę sukeliančiam turiniui praleistą laiką ir pasiūlydamas įvairesnių temų, kad paskatintų platesnį susidomėjimą.
„TikTok“ algoritmo atskleistos diskusijos dažnai sukasi apie platformos gebėjimą paversti turinį virusiniu ir, atrodo, mažai nuspėjamu. Tačiau reikia žinoti, kad nors algoritmas yra sudėtingas, jis nėra visiškai nesuprantamas. Algoritmas teikia pirmenybę turiniui, kuris atitinka dabartines tendencijas, turi didelį įsitraukimą ir ilgiau išlaiko naudotojus platformoje.
Be to, „TikTok“ algoritmas teikia pirmenybę naujam turiniui, suteikdamas kiekvienam kūrėjui teisingą šansą į virusinę sėkmę. Šis turinio demokratizavimas reiškia, kad net nauji naudotojai gali rasti savo vietą dėmesio centre, jei pasirinks teisingas algoritmo pastabas.
Taip pat svarbu suprasti, kad algoritmas nėra statinis. TikTok nuolat bando ir kartoja, kaip turinys platinamas, o tai reiškia, kad šiandien veikiančias strategijas rytoj gali tekti koreguoti. Norėdami išlikti priekyje, kūrėjai turi būti informuoti ir prisitaikyti.
TikTok algoritmo įsisavinimas yra nuolatinė mokymosi ir prisitaikymo kelionė. Mūsų, kaip kūrėjų ir rinkodaros specialistų, tikslas yra sukurti turinį, kuris ne tik rezonuotų su mūsų auditorija, bet ir atitiktų nuolat kintantį platformos algoritmą. Suprasdami ir panaudoję veiksnius, turinčius įtakos TikTok algoritmui, optimizuodami turinį ir paneigdami įprastas klaidingas nuomones, galime padidinti savo pasiekiamumą ir pasiekti sėkmės šioje dinamiškoje platformoje.
Judant į priekį, labai svarbu išlikti smalsiems ir lankstiems, pasiruošusiems koreguoti savo strategijas, atsižvelgiant į algoritmo raidą. Taikant tinkamą požiūrį, TikTok algoritmas gali tapti galingu mūsų sąjungininku, siekiant susisiekti su platesne auditorija ir sustiprinti mūsų žinią.
Atminkite, kad „TikTok“ yra begalinių galimybių platforma, o naudodamiesi šiame vadove pateiktomis įžvalgomis jau gerai įsisavinsite „TikTok“ algoritmą ir pakelsite turinį į naujas aukštumas.
TikTok algoritmas atsižvelgia į tokius veiksnius kaip įtraukimas į vaizdo įrašą (patinka, komentarai, bendrinimai), vaizdo įrašų užbaigimo rodikliai, žiūrinčiųjų sąveika (stebėjimai, apsilankymai profilyje) ir tendencijos, kad nustatytų turinio matomumą vartotojų sklaidos kanaluose.
Norėdami optimizuoti turinį „TikTok“, sutelkite dėmesį į dėmesį patraukiančių vaizdo įrašų kūrimą, populiarių garsų ir žymų su grotelėmis naudojimą, nuoseklų skelbimą, įtraukimą į auditoriją ir eksperimentavimą su skirtingais vaizdo įrašų formatais, kad žiūrovai sudomintų.
Taip, tokios strategijos kaip dalyvavimas iššūkiuose, bendradarbiavimas su kitais kūrėjais, paskelbimas piko metu, „TikTok“ funkcijų (pvz., duetų, siūlių ir efektų) panaudojimas ir įžvalgų analizavimas siekiant suprasti auditorijos nuostatas gali padėti padidinti pasiekiamumą ir įtraukimą platformoje.